Fortrydelsesret
Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Inden dette udløb skal du have meddelt os, at du vil udnytte din fortrydelsesret. For at lette håndteringen anbefaler vi at du benytter vores returformular. Ellers kan du sende en mail til support@NordicPulse.dk.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 8 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Du skal kontakte vor team, og informere om årsag til returnering, ordrenr, vare mm.. Når vi har alle de oplysninger, vi har brug for vil du få oplyst et returnr. (RMA nr.).
Kun således kan vi behandle din retursag hurtigt og sikkert, således du får dine penge igen.
Udgiften for returnering/returfragt afholdes af dig
Vi tilbagefører pengene til samme kort, som du benyttede ved købet.
Ingen fortrydelsesret
Følgende køb kan ikke fortrydes: Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Vi anbefaler, at du pakker varen ind i en ydre forsendelsesemballage for at beskytte varen og den originale emballage, mest muligt. Hvis den originale emballage mangler, eller er helt eller delvis skadet, kan dette medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi tilbageholder betalingen indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du fremsender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
NordicPulse
Bakkegærdet 28
6000 Kolding
RMAnr.: XXX-XXXX
Bemærk : Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. Sendes varen med Post Nord skal den sendes "med omdeling" - gør den ikke det vil pakken komme retur.
Vi kan desværre ikke behandle returnerede varer uden korrekt RMAnr., så husk at dette tydeligt fremgår af forsendelsen.
Reklamation
Købelovens mangels regler gælder for varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, vil NordicPulse.dk tage stilling til, om varen skal repareres, ombyttes, om du skal have pengene tilbage eller evt. have afslag i prisen, alt afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
NordicPulse.dk skal kontaktes inden varerne sendes retur. Hvis varen er blevet skadet under transporten, er det bedst at klage omgående.
Hvis du har fået defekte eller fejlleverede varer, eller ønsker du at reklamere over en vare, anbefaler vi at du benytter vores reklamationsformular, med angivelse af fejlen og kopi af den oprindelige kvittering, for at give en hurtigere sagsbehandling. Efter du har benyttet vores reklamationsformular til at oprette en reklamation vil du blive kontaktet af NordicPulse hurtigst muligt. Vi vil herefter give dig instruktioner om den videre proces.
Vi anbefaler på det KRAFTIGSTE at du ikke tager en vare i brug, før reklamationen er færdigbehandlet.
Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse.
Varen sendes til:
NordicPulse
Bakkegærdet 28
6000 Kolding
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav
Formular for returnerings label
Du finder vores returneringsformular her.
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 08.10.2024